Meli Park anno 1972


Alberic Florizoone in het MELI park in een BRT uitzending “Mensen en Dieren op Zondag”. Het concept van dit park was van mijn vader architect Jules Decoussemaeker. Die nu afgebroken is voor de opbouw van Majaland.

Over DE BLIEDEMAKER

"Teruggespoelde" echte Pannenoar sinds 1993. Vroeger burgerlijk ingenieur bij ELECTRABEL, nu zelfstandig natuurgids. Het e-mail krantje DE BLIEDEMAKER is gestart in september 2005
Dit bericht werd geplaatst in Geschiedenis en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Meli Park anno 1972

  1. Geachte,

    Is het mogelijk de herkomst van deze foto’s te bepalen?
    Op één van de foto’s staan 2 jongens met een rood truitje. Ik herken waarschijnlijk de personen die hierop staan.
    Omdat ik vroeger heel veel naar het Meli Park ben geweest is de interesse van mijn kinderen (4j – 6j) groot naar de historie van Plosaland.

    Schitterend eigenlijk dat ik dit nog eens kan zien.

    Vr grt,

    Stefan Dieleman

    • Deze unieke video uit 1972 toont de fauna en flora in het Meli-Park te Adinkerke.
      Er zijn prachtige tuinen waarin allerlei dieren te bewonderen zijn.
      Zwanen, eenden, pelikanen, flamingo’s, lama’s, een dolle aap en zelfs een olifant!
      Een video vol nostalgie van het attractiepark dat sloot in 1999.
      Beelden: Mensen en Dieren op Zondag (1972-BRT)

    • Philips Marie-jeanne op fb ( louise ) zegt:

      Schitterend dat ik dat nog eens heb gezien ,ik werkte daar in het jaar 1972

  2. Hallo

    Ik ken Meli-park van vroeger in Adinkerke nog wel.Mijn bompa die nu al 31 jaar geleden is overleden werkte daar ook altijd .Ik ging dan altijd mee met hem.Hij ontvangde daar de toeringcars en bracht altijd die folders naar de Kemelberg en zo.Mijn bompa was daar een geliefde man,zijn naam was Francois Juliens,ik ben de kleindochter daarvan.Hij woonde samen met mijn bomma in De Panne.Beiden zijn allang overleden.Ze heette Zoe maria Lenvain.Ik heet Ann Vandevelde.Ik kwam altijd daar in Meli-park en mijn bompa kende A.Florizone heel goed.
    Jammer dat Meli is weg,en nu plopsa land is.Heb er hele mooie en goede herrineringen aan.
    De honing koop ik nog steeds die vind ik de lekkerste.

    gr.ann

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.